Skooouuwne

Jag är sämst och rutten på bloggningssidan!

I helgen var jag faktiskt i Skåne med söt och hennes mamma och massor från hennes jobb. Det var riktigt skönt att komma bort lite, byta miljö, åka massa buss och se hur fint det är i Skåne igen på typ hundra år, minns knappt senast jag var där för då var jag plutt och bodde med päronen på diverse bondgårdar ute på vischan, jagade höns och sånt man gör på bondgårdar.
Annat var det nu dock, första heldagen drog vi med tåg över Öresundsbron till köpenhamn där vi gick en sväng i innerstan (antar jag att det var?) samt handlade lite på New Yorker. Hann ju inte se så mycket av staden men det vi såg liknade ungefär Stockholm fast med färre fina hus och skräpigare, men nu har man varit där i alla fall och det var trevligt ändå! På kvällen åkte vi med en färja fram och tillbaka mellan sverige och danskland, på skeppet åt vi god mat och hade det bra.
Dagen efter gled vi till Kiviks äppelmarknad och kollade årets gigantiska äppeltavla samt åt äppelburgare, gick i fågelbajs och njöt av det fina vädret. På kvällen blev det stormiddag med strömming/sill som några medresenärer fiskat upp dagen innan och efterrätt. Det var gott och riktigt mys, middagen avslutades med lite sång och gura.
Sen på Söndagen var det dags att åka hem igen, väl hemma kändes det tomt och tyst eftersom päronen fortfarande låg och stekte på någon balkong i Barcelona men mest för att Söt inte var där.
Allt som allt var det mys och riktigt nice att se Skåne igen, kanske är jag estet-tönt men det bästa var nästan att njuta av hur fint det är i Skåne, husen, landskapet och allt, och att få vara med Söt såklart.

Kommentarer
Postat av: suss

vad bra att det blev bättre, så slapp jag mongolayouten på IE.



pusspuss

2008-10-03 @ 16:09:37
URL: http://susannekarin.blogspot.com
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

Jag ritar ju med min enkla lilla datormus i Illustrator där det blir vektorbaserat automatiskt.

Så jag kör ju också databaserat förutom ett fåtal av trycken som är ritade för hand men även dom har jag tagit in i datorn .



Det beror lite på vad för tryckeri du tänker använda dig av och tryckmetod.



2008-10-06 @ 20:28:25
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0