Skärmarbr..... Skärholmen!!

Woh, jag måste skriva en rad om de två senaste dagarna som jag tillbringat med Söt och haft riktigt riktigt bra. Igår drog jag till staden på egen hand och flöt runt, köpte en skjorta och på Levi's träffade jag Nisse som är en barndomsvän till min brorsa, vilket betyder att han mer eller mindre följt min uppväxt sen jag var en riktig liten plutt som, oftast på mammas uppmaning, hängde med dem och var jobbig under gemensamma familjefester osv. Vi pratade först bara allmänt och efter ett långt samtal var jag på väg att gå när han lyckades klämma in "... men du kanske var här för att kolla jeans?" och jag då svarar "ja jag är ute och letar efter kläder så varför inte." och någonstans där fastnade jag i försäljarfällan som till slut resulterade i ett par limited edition-jeans med 25% kompisrabatt i handen. Inte helt fel iofs då jag behöver nya byxor.

Efter stadsbesöket bar det hem till Söt som hoppade på mig ifrån sitt gömställe bakom några buskar eller så, ninja-skills!
Vi mös och åt glass och mös ännu mer, jag sov över.
På morgonen idag lät Söt mig (sömntutan) sova medan hon gick ut med Albin, samt incisterade på att ordna frukost åt oss. Puss på dig Söt för att du är så snäll.
Resten av dagen var vi supereffektiva och gjorde först en runda i city där jag köpte material till en hemlig födelsedagspresent och kollade skor och ringar. Foot locker hade inte storleken av en viss sko jag gärna ville köpa och de kunde heller inte beställa in dem. Detta leder inlägget in i miraklet, nämligen köpcentrumet i Skärholmen som vi planerat sedan tidigare att åka till! På foot locker där hittade vi skon jag ville ha, den fanns bara kvar i 2 storlekar, och en av dem råkade vara 42,5 vilket var precis storleken jag var ute efter.
Och utöver att de hade skorna jag letade efter så var, åtminstone en i, personalen på foot locker där extremt hjälpsam och trevlig och köpcentrumet var för övrigt ruskigt bra och hade de flesta klädbutiker man behöver plus (ett stort plus) New Yorker som är en riktigt bra och dessutom relativt billig butik. Nu slipper jag och Söt åka tillbaka till Köpenhamn varje gång vi vill handla på new yorker.

Så veckans tumme upp går till skärholmens köpcentrum.

Och massor av pussar går till Söt för att hon är underbar och för att vi är så glada och bäst och hade det toppen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0