Week Sweep

Jag får starta den här veckan med att skriva de bästa sakerna som hände förra veckan. Förra onsdagen träffade jag söt och allt kändes bra igen, sen knegade jag lite tror jag och på fredagen kom söt hit till landet där hon fick se äkta landet-snö. Vi handlade massa ingredienser och lagade smarrig taco-middag och festade sedan på godis och mös och hade det riktigt riktigt bra. Tro det eller ej, på lördagen gick vi upp i god tid, åt frulle och söt begav sig till staden för att möta upp med vänner och jag drog på cubase-kurs. Hade inte varit helt fel att stanna kvar i varma sängen med söt resten av den iskalla snöiga dagen dock.
Kursen börjar ju visserligen komma in på lite djupare saker nu men jag och brorsan har oturligt nog fortfarande extremt mycket högre kunskaper än "läraren" och det kommer nog inte ändras så mycket. Konstigt nog har jag dock lärt mig en hel del små grejer som faktiskt hjälpt mig att komma igång mer med mjukvaran hemma, dock inte tillräckligt mycket grejer för att kursen ska vara värd pengarna den kostar. Jag skulle kunna hålla samma kurs (och flera andra) 100 gånger bättre med tanke på den låga nivån, mamma höll med mig om att det lät som ett bra extraknäck.

Väl hemma från kursen var det bara att göra sig iordning och invänta Mattias och Sebbe. Vi hängde här ett tag, lyssnade musik och snackade, sedan drog vi till gula villan där en väldig massa vänner samlats för att umgås och lyssna på några band, bland annat Pontus 3 band. Pontus, jag, sebbe, matte och pontus lillbrolla andreas umgicks och hade det gött hela kvällen ut. Pontus påstod att han är rätt trött på att lira i banden han spelar i nu och egentligen vill lägga det bakom sig och börja göra något helt annat, tex. göra musik med mig. Vore skoj, men får se hur mycket det blir av det. Något riktigt skoj är hursomhelst att vi gamla klasskamrater återförenats!

Idag var jag väldigt sugen på att träffa söt, men hon är sjuk och var inte helt pigg på det, och jag tycker också det är bättre att hon får ta det lugnt och bli frisk och må bra! Så istället blev jag hemma, och har pillat musik en hel massa och läst om diverse vetenskapligt nördigt stuff på nätet, har bland annat hittat en bok jag vill läsa.
Tycker de psykologiska aspekterna av religion är väldigt intressant, dvs varför religion finns överhuvudtaget och har faktiskt letat ett tag efter något där religiös övertygelse beskrivs rent psykoanalytiskt och evolutionärt. Av en slump hamnade jag i en dokumentär i SVT häromdagen och mannen som drev dokumentären är snubben som skrivit boken. Vill gräva mig djupare i ämnet.

Nu ska jag varva ner och förhoppningsvis somna i någorlunda god tid, imorgon är det jobb som gäller. Det är jag och Sebbe som regerar frukten från 14-22 dock så det blir inte alltför trist. Grabbarna grus.


Ha det toppen! Hejsvejs


Kommentarer
Postat av: suss

jag tror inte att man kan ta bort grejs på blogg.se, så neeh.

2008-11-27 @ 14:40:46
Postat av: Jenny

Sebbe och Sunkan från ribby? Ååååh. Jag saknar sverige. Du får krama på alla gamla klasskamrater och påpeka att Jag är i USA och kanske är en smula bättre än dom :D

2008-11-28 @ 05:56:12
URL: http://jennyferknox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0