Planering

Var precis ute med Bobbek och knatade lite, pratade om allt möjligt. Bland annat vilka lärare i plugget det ska bli skönt att slippa och vad som händer i sommar.
Bob gillade mina flippade skor.


Jag upptäckte nu att mina händer är stela på grund av den inte så galet varma kvällen så jag klarar inte av att skriva så mycket mer förutom lite om vad som händer under dagarna framöver.

Jo! Imorgon bär det av mot staden för att springa runt lite och slösa mer pengar kanske, och träffa Söt, om hon fortfarande vill, som jag sen förhoppningsvis är med resten av kvällen.

I övermorgon ska jag ta hem mina stora fina bilder ifrån plugget, ha lite onödiga lektioner etc.

På fredag ser det ut som att vi är lediga, ingen av lektionerna vi egentligen har då är särskilt obligatoriska om man säger så, de tillhör alla kurser som är finito för länge sen.

Lördag och söndag har jag två tunga jobb-pass. 6-17 och 9-18, 20 timmar med bra avlöning så det är bara att bita ihop och tänka på lönebrevet som antagligen kommer vara välbehövligt i sommar.


Någon gång nu snart bör jag slänga ut mina skivspelare + mixer på blocket, vill sälja av dem för en saftig summa pengar (som de är värda) för att sedan införskaffa en Vestax qfo som kommer agera rolig ersättare till dem. Bonusen med den är att den är specialtillverkad för scratching och enkelt går att ta med vart man vill, bara man har förstärkare+högtalare så är det bara att koppla in och leka. Brorsan håller på att, bland DJ-vänner, leta reda på ett par begagnade CD-J i bra skick och för bra pris som jag kan köpa. Om allt detta går vägen kommer jag att ha en fin set up med ett suveränt scratching-verktyg och bra mixing-verktyg. Fokus ligger dock helt klart bara på qfo'n just nu, det kliar i fingrarna.


KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0