Martin Grech + intressant video

Jao som jag skrev i inlägget innan tänkte jag posta en låte med Martin Grech vilket är snubben jag menade. När jag letade efter låten hittade jag denna hem-gjorda video som faktiskt, i kombination med videon, ger en lite tankeställare.. kanske.

Så nu postar jag lite mer, enligt min söta flickvän "konstig", musik här. Jag lyssnar nog rätt mycket "konstig" musik, eller så är det bara så att det är musik som är lite mer krävande att ta till sig. Inga absolute hits 2008 här inte åtminstone!

Martin Grech sägs ha skrivit denna när han var ~17 bast. I all ödmjukhet och förnekande av sin egen talang som tonåren och identitetskrisen medför blev han glad när han lyckades langa denna falsett till ett bilföretag att använda i en av sina reklamfilmer. Detta uppmärksammades och kritiserades hårt och låten samt albumet den hör till blev så småningom kultförklarat.




Martin Grech - Open Heart Zoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0