Irish kaffe latte med Kaffe-Jimmy och mordförsök

Första skoldagen efter lovet, bada-boom rakt i nyllet på en kommer alla uppgifter, projektarbeten, prov, redovisningar osv man har att göra denna vecka. Det positiva var att jag nog var piggast och gladast i klassen idag i alla fall, även fast jag är en aning sjuk, men jag tror det börjar försvinna igen. Det är en snäll förkylning, eller så är mitt immunförsvar på högsta beredskap igen som det brukar, det måste vara alla subway-mackor jag trycker i mig som fixar biffen, mycket sallad och oliver och grejer.
Efter plugget mötte jag upp med Kaffe-Jimmy som var så snäll och åkte hela vägen hit från stan för att hänga med mig i några timmar och bli bjuden på kaffe latten jag utlovat.

Sen drog jag hemåt och nu sitter jag här väntandes på middag.

Värt att nämnas är en liten varning för en viss skäggig permobil-farbror som kör rally på gatorna här i Västerhaninge. För några dagar sen var jag några centimeter ifrån att bli påkörd av honom och då kom han ändå långt bakifrån på en helt rak och tämligen bred gångväg så han hade all tid och möjlighet i världen att ta ut avståndet från mig med minst en meter. Jag är säker på att han måste ha siktat in sig på mig men tagit sitt förnuft till fånga i sista sekund och kört runt mig istället.

Chill out, kram!

image41


Kommentarer
Postat av: sussie

puss

2008-03-03 @ 21:57:55
URL: http://stringbeanjean.blogg.se
Postat av: Anonym

det finns även en rulatorgubbe som är läskig, en kväll när jag åkte till vh stod han mitt i körbanan med byxorna nere

2008-03-10 @ 08:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0