Träffade Billy på Ikea, fan vad stel han är

Storstädning, besök på Ikea och Martin Timell-händigt monterande i rummet har pågått under de två senaste dagarna. Igår kavlade jag upp ärmarna och rensade bort ALLT onödigt ifrån mitt rum, dvs allt jag faktiskt kan erkänna för mig själv att jag troligtvis aldrig kommer att ha nytta av någonsin. Jag är lite av en sån som lägger undan grejer, stoppar ner i lådor etc. i tron om att de är bra att spara till senare. Efter en tid är rummets alla små förvaringsställen fyllda med trash som jag faktiskt aldrig hade någon användning av. Jag måste ha fått det betéendet av min moster, hon har ett helt garage fyllt med gamla möbler och småprylar (och råttor). Om man rotade ordentligt därinne och liksom la ut alla sakerna på en rad med sortering efter hur gamla de är skulle man i princip få en komplett beskrivning av hela hennes liv sen hon flyttade dit. Man hittar allt ifrån härliga gamla prislappsbeklädda solbrillor då hon sålde krimskrams på gatan under glada 80-talet till dyra asiatiska möbler och turbaner hon snodde när antikaffären hon jobbade i gick i konkurs. Som jag skrev i ett tidigare inlägg längtar jag lite tillbaka till Spanien, och om jag åker dit snart igen tänker jag verkligen ta en titt i hennes garage igen, det skulle behövas en guidad tur nästan.

Back on track!
Storstädningen gick bra och rummet känns fräscht och i god form för en makeover vilket snart ska komma. Idag var jag och päronen på Ikea för att titta ut ett tv-bord och en bänk till mina skivspelare. Vi kom tyvärr hem tomhänta. Vi hittade en bra bänk men den var slut så den ska hämtas nästa vecka. Sen bestämde vi att pappa ska göra ett tv-bord till mig istället, ett mycket enkelt, så han slänger ihop det i helgen.
Nu på kvällen hjälptes jag och pappsen åt att montera upp hållare till mina högtalare, de ska få en lite bättre plats i rummet, en plats det egentligen från början var tänkt att de skulle vara. Vill inte plåga grannarna eller mamma som sover så jag testar om nya placeringen gjorde gott imorgon.

PS. Blocket är klockrent har jag kommit på, så jäkla enkelt att sälja grejer man egentligen inte behöver längre och folk nappar fort som attan. Har lagt ut min tokgamla mixer och skivspelare för ett (om man har någon som helst koll) högt pris i förrgår och har redan fått svar.


Kommentarer
Postat av: tessan

och nu fattade jag rubriken!!



tror jag...



är den också handgjord?

2008-06-13 @ 23:05:02
URL: http://trubbel.devote.se
Postat av: Angelica

Fin blogg du har!

2008-06-14 @ 21:43:01
URL: http://angos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0