Student och helg med Söt

Som jag skrivit tidigare så var det student på gång och nu är det avklarat!! I torsdags tog jag studenten. Klev upp redan kl 6 för att få skjuts till champagne-frukosten hemma hos Emelie. Där satt hela klassen ute i solen och njöt skumpa och jordgubbar. Vi signade varandras studentmössor och umgicks tills det var dags att glida till plugget. I ett gäng taxibilar for vi till plugget.
Upplägget i skolan bestod av fotografering, uppträdande i aulan (vilket såklart innebär tal av rektorn), lunch (vilket såklart innebär ÄNNU mer tal av rektorn) och lite fika i klassrummet med vår mentor och stuff. Vi fick betygen och jag hade väl en kompott av allting och 15 fina MVG som jag gillar starkt.

Väl dags för utspringet stod alla i en fet klump innanför dörrarna och pressade och hojtade och skrek som galningar, efter en lång varm väntan fick vi "springa" (snarare pressa, klämma och krossa oss) ut till den gigantiska samlingen människor och skyltar. Det kändes hopplöst att stå där uppe på trappan och försöka se mina väntandes groupies, SOM TUR VAR kom Söt uppspringandes till mig där och fångade upp mig :)

Studentkvällen var nice, firades med chill umgänge hemma hos mig med Söt, Bror, Jenni, Kjelle, Christer, Jimmy, Jimmie, Fenja, Simon, Bobblet. Jimmy stod som fastklistrad vid skivspelarna nästan hela kvällen med ett lyckligt leende på läpparna haha. Jag hade galet trevligt men var lite trött pga tidiga morgonen så jag och Söt bunkrade oss i sängen strax efter att Jimmy och Jimmie kilat hemåt. Vi sov skönt till dagen efter då vi gjorde ett ryck och pallrade oss in till Kungsträdgården och lyssnade (och hälsade) på Lasse Lindh. Söt ordnade en fin signerad flagga till mig hähä.

På kvällen var jag och Söt här hemma igen och fixade middag, åt middag, åt efterrätt, mööööös och hade det klockrent bäst! På lördagen hade vi en skön dag då vi bara låg i solstolar i trädgården och sög in sol och åt glass och sådant härligt tills det blev kväll och dags att fixa 2 extremt goda (lite pga den otroligt hungriga stackars magen) pizzor. Efter middagen låg vi och hittade på fina ord för varje bokstav i varandras namn tills det tyvärr var dags för Söt att bege sig hemåt. Jag följde henne till älvsjö, väntade tills hon hoppat på bussen och kilade sen hem igen för att städa och fixa lite inför idag då mina päron kommer hem igen.

Det har varit en toppenstudent och toppenhelg (mest tack vare Söt) och jag har bara glada minnen att se tillbaka på. Pussar i tusentals till Söt för att hon är hon helt enkelt.

     

Bilder tagna av Söt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0