Midsommar

Tänkte skriva några rader om midsommar. Först på midsommarförmiddagen kom brorsan och jenni hit för att äta midsommarlunch, ni vet en sån traditionell en med sill och hela baletten. Det var gott och vi hade trevligt, Fenja också medan hon brutalt bet sönder cigarettpaket och servetter och spred ut bitarna över vår trädgård (och lite av grannarnas). Till slut kände jag att det var dags att kila mot Tyresö, Söt var redan igång med maten när jag ringde från bussen och väl framme åt vi middag för att sedan mysa och se en film, trodde vi, för dvd-spelaren eller nåt var på dåligt humör och vägrade spela upp nåt ljud från dvd-filmen efter en stund. Vi provade igen men samma sak hände, fast en bit längre in i filmen. Vi slopade den idén och såg på nån film på TV om japanska kvinnor eller whatnot. Hursomhelst var det mysigt och Albin var med och hade det chill han med. Vi åt två efterrätter och båda var smarriga.
Btw, Albin snarkar som en galning.
Dagen efter tog vi med Albin för att köpa frulle och så, vi städade lite och åkte sen hem till Söt för att spendera resten av kvällen där framför The Aviator som även den filmen pajade, fast inte förrän i slutet dock. Vi har haft väldig tur med filmtittandet.

Till slut var det dags för mig att glida hemåt (resan tog över en halvtimme längre tid än vanligt pga tågförseningar efter nån nedriven kontaktledning IGEN).

Just nu håller vi på att bygga ihop en ikea-möbel här, en hylla jag ska ha till skivspelarna, stereon etc. och jag väntar även på ett samtal från nån snubbe som ville köpa min gamla spelare och mixer som ville mötas framåt kvällen idag, förhoppningsvis ringer han och då blir det la en tur till staden.

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0