Handla marsvin

Idag har varit en lång dag. Den började med att jag vaknade av ett 30 minuters monzun-regn utanför fönstret vid halv 8. Ovetandes om det tidiga klockslaget stapplade jag ut i badrummet för att i caveman-style klunka i mig några liter vatten och sen somna om igen. Runt 13 bar det iväg mot brorsan för att tillsammans med honom och Jenni ge sig ut på en shoppingrunda vid Länna och sen vidare till Ica Maxi. Anledningen till att jag åkte med var att jag ska köpa ny tv så efter att vi spanat in fula skor i Stadiums sko-rea, köpt flip-flops och hällt i oss powerade tog vi en lång runda på Expert för att titta ut en lovande tv. Efter många om och men så lutar det åt en Samsung 37'' full-HD men vi valde att vänta lite för att kolla upp om den finns att få billigare någon annanstans och vilka försäkringar som eventuellt kan vara bra att köpa till.

När Jenni hade fått köra sitt race på Rusta drog vi vidare mot Ica Maxi men stannade på vägen för att köpa lite syrsor och en ny flytande, vattentålig leksak till Fenja som hon ska kunna ha att leka med när hon plaskar runt i diverse sjöar och liknande. En runda på Maxi och sen åkte vi till Jennis mammas tomma hus där jag och brorsan hjälpte till att plocka några liter krusbär (nej vi pallade inte från grannen... så mycket) åt Jenni som bestämt sig för att göra saft. Med benen fyllda av krusbärstaggar och sting från olika kryp grillade vi kyckling, kött och majskolvar och åt hemmagjord "potatissallad". Det var grymt gott.

Efter en rutt tillbaka till brorsan och en tågresa är jag nu hemma igen. Imorgon ska jag till stan för att klippa håret (som fick väldigt många komplimanger i lördags) och efter det träffar jag förhoppningsvis Söt som jag har längtat efter.


Enligt random källor ska tydligen de väldiga åskovädren runt Dalarna och liknande dra sig hitåt imorgon typ och folk uppmanas därför att stanna inne i händelse av kraftiga åskväder. Om jag får gissa så kommer det dock antagligen vara skinande sol och jättehärligt imorgon men man vet aldrig.

Kram!

Kommentarer
Postat av: sussi

uppdatera!!!!

2008-07-31 @ 20:45:58
URL: http://susannekarin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0