Nyår och lite därtill

Jag spenderade nyår met Söt, vilket jag bestämt långt innan, det var givet. Vi gjorde middag, hon gjorde efterrätten, vi åt och chillade, hade det allmänt mysigt precis som vi alltid har. Vi läste lite meddelandehistorik från msn, de första gångerna vi pratade med varandra och så pratade vi om året och minnen och vad vi lovat oss själva att göra nästa år och så vidare. Strax före tolv tog vi emot Jenny som satt hemma och hade tråkigt, vi gick ut vid tolvslaget, gluttade "pang-pang" och kramades med Bobbans mamma osv hehe. Sen följde vi Jenny till stationen så att hon kunde åka till handen och möta upp lite klasspolers. Kvällen fortsatte hos mig. Det var lugnt och skönt, vilket jag tycker var gött. Lite kompensation till julens röj, balans.
Dagarna efter har jag varit med Söt och jobbat lite och så. Igår gick vi ut på en promenad i snöyran, vandrade över åker och genom skog samt kastade snöbollar och rullade lite i den varma snön :)

Idag har jag jobbat, sov cirkus 3 timmar, gick upp halv 5, jobbade till 15. Drog över lite på tiden när jag skulle sluta så jag missade först bussen jag brukar ta vid en viss hållplats så jag gick till en annan där en buss kom. Busschauffören var senil och hade noll koll så han lurade mig och sa att den bussen inte gick förbi dit jag skulle. Efter att bussen åkt kom ingen annan buss (den jag brukar ta är den sista bussen) och jag insåg att chauffören hade fel och att det egentligen var den bussen jag skulle ha tagit. Så då var det bara att vänta i isande kyla på nästa buss i ca 20 min. När jag kommer till tågstationen missar jag mitt tåg med 1,7 sekunder och tvingas vänta i kylan på nästa tåg som ska komma 15 min senare... då kommer pricken på i, det tåget är 5 min försenat. Efter 20 minuters väntan och med 2 förlamade infrysta köttstycken till händer rikare kommer jag så småningom på tåget och kan åka hem.
MEN, värt att poängtera är att jag tog det med en klackspark, orka bli  helt upprörd och förbannad. Vet ni varför? Jo därför att jag har världens underbaraste flickvän, som gör mig gladast, även i stunder som dessa! Pussar på dig!

Ha det bra, kram!

image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0