Idiot->KUND< på Ica Maxi

Ja juste, nog för att Ica Maxi strulat med köttfärs (vilket var helt och hållet butikschefernas fel), men idag när jag jobbade (på Ica maxi obviously) hade jag oturen att bli påhoppad (bildligt talat) av en kund. Det händer lite då och då när man jobbar i butik att allmänt deprimerade kunder med för lite fritid tar ut sina aggressioner på personal i matbutiken istället för att ta tag i sina egna privata problem.
Idag var det hursomhelst en man i 30:årsåldern som vid 6 på kvällen blev förbannad över att några av våra varor var slut och att vi därmed borde ta bort skyltarna på en halv sekund (även fast vi inte ens fått någon order från vår chef att gör det) eftersom det står i typ lag nr 23144795 del B i år 1962:s upplaga av matbutiksregelhandboken: "Död åt skyltarna"... eller nåt.
Han var i alla fall riktigt otrevlig och jag försökte prata med honom på ett civiliserat vis och ta reda på problemet för att kunna hjälpa honom, men han ville inte ens lyssna, han var fast inställd på att prata med butikschefen eller i alla fall någon högt ansvarig i butiken (uppenbarligen för att han antog att jag inte hade någon koll alls pga. min ålder eller liknande). Riktigt dryg snubbe var han hursomhelst.

Och så i morse höll jag på att bli påkörd av en bil när jag cyklade till jobbet. Det var både bilistens och mitt fel, men ingen olycka inträffade i alla fall så det är cool. Det är farligt att ha bråttom till jobbet.

Ja, och nu har jag antagligen lyckats få det att låta som att min dag var fruktansvärd, men det var den inte. Förutom de där två små händelserna så var dagen bra, lite segt att jobba pga långt pass och förhållandevis lite att göra i butiken dock.
Men efter att ha läst de två galet fina sms:en jag fick av söt när jag slutade jobbet så kändes det som att allt segt bara försvann och humöret gick upp på topp.

Imorgon är det skola och då får jag reda på resultatet på mitt senaste psykologi-prov, looking forward to. Psykologi får mycket plats i min blogg men det beror nog på att det är det roligaste ämnet, mest tack vare min grymma lärare, tack till Mackan.


KRAM!

 (random nice bike på tal om inget)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0