Saul Williams

Hip-hop, rap eller whatever är väldigt sällan min genre, men denna snubbe förbluffar både mig och många andra. Hans poesi är häpnadsväckande, och än mer häpnadsväckande är hur vältalig han är även utanför sin musikaliska värld som artist, vilket bevisar ärligheten i hans talang.
När han öppnar munnen för att bevisa sin sak är det en kulspruta av välgenomtänkta formuleringar och poesi som krossar ansiktet på motsättaren. Och i detta fall bryr jag mig inte så mycket om vad han pratar om då det inte är ett så aktuellt ämne här i sverige (även om det är jävligt sant och ett slag i ansiktet på alla "thugs" nuförtiden) men hans talförmåga gör att jag njuter.

Förbluffande ^^

Någon radio-intervju:
 


Saul Williams - "Black Stacey"
(också ett slag i ansiktet på alla "thugs" men också bara ett allmänt bra budskap om individualitet, ärlighet och looooove :P)


Lyrik: http://www.superlyrics.com/lyrics/kGRUBKKOIL@H@J/Black_Stacey_lyrics_by_Saul_Williams.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0