På stan med Jimmy, svampplockaren

Idag var skolan näst intill obefintlig så jag passade på att ta en tur till stan där jag först strosade runt bland några affärer och hittade ett par eventuella skor, en t-shirt och ett par knickers jag skulle kunna tänka mig att köpa, drog även en kort tur inne hos Jam och lekte lite. Kort därefter träffade jag Söt vid hennes plugg, egentligen bara för att få sällskapa en stund med henne till tuben. Söt gled hemåt och jag drog vidare till NTI-gymnasiet, där Jimmy "pluggar".
Försökte ringa honom hundra gånger på vägen utan något bättre resultat än en tant som med en helt vardaglig röst sa: Det går inte så bra att komma fram just nu, prova igen lite senare. Som tur var träffade jag på honom i klungan av solstekande trottoar-elever utanför hans plugg. Lite senare drog vi iväg och knatade runt i city. Från hötorget till stureplan och humlegården och sen tillbaka typ.

På tåget på vägen hem lyckades jag däcka två gånger. Satt och blundade och vilade ögonen och somnade så att huvudet liksom hejdlöst tippade bakåt. Byggarsnubben framför mig sov ändå också så det var rätt soft stämning där på tåget anyways. Jag tror att mina två små powernaps à 1 sekund vardera faktiskt gav utdelning för jag kände mig piggare efteråt, tillräckligt pigg för att plocka fram religionsboken och plugga kristendom inför provet imorgon, vilket är det jag ska syssla med nu också!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0