Psykodynamiska perspektivet

Nu sitter jag i plugget och har precis fullbordat ett prov i Psykologi A. Provet behandlade Freud's psykodynamiska perspektiv och beteendeperspektivet. Första delen av provet var lätt, mycket att skriva dock. Det var bara att mata sig igenom och bygga på skrivkrampen lite, men jag drabbades inte av något hjärnsläpp åtminstone.
Sista frågan var dock ett monster, en lång historia om "Lisa" och hennes barndom samt senare problem i livet.

Uppgiften var att analysera hennes personlighet och hennes problem utifrån det psykodynamiska perspektivet och sedan utifrån beteendeperspektivet. Det var krångligt att hålla isär dem och frågan var i allmänhet luddig. Mycket egna tankar och funderingar var det som gällde.

Sedan var det bara att traska tillbaka till hemvisten för att bjuda på utlovade kakor till en i psykologigruppen. Kakorna ligger och ruttnar i mitt skåp sedan i måndags då det var tänkt att jag och några andra skulle bjuda på fika, som några olika personer har i uppgift att göra varje vecka. Vi beslutade det under ett klassråd i början av terminen genom röstning, jag röstade säkert nej, haha. Det blev inget fika i måndags så jag kan göra mig populär genom att bjuda alla snälla människor på kakor när jag vill istället, fan vad gött.

Nu fick jag tillbaka en uppsats i svenska som jag skrev för några veckor sen också, det gick tokbra och lös upp min dag. Jag fick MVG och 5 positiva kommentarer.
Vilket skryt, jag stryker det.

Jag lovar mig själv att skriva ett roligare inlägg nästa gång, jag ger detta betyg:
Tuggmotstånd 4/5
Innehåll 3/5
Humor 1/5

Jag lovar dessutom att vara mindre självkritisk... dubbelmoral någon? ;)

Ha det toppen! Hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: suizzle

Duktig! Det gick nog lika bra med provet idag som med svenskan och din slyngel! Du skulle sagt att du hade kakor i skåpet för då hade jag ju bosatt mig där :((

2007-11-08 @ 12:58:35
URL: http://stringbeanjean.blogg.se
Postat av: Tobias

Svar: yes så ska man göra :D

2007-11-08 @ 14:29:00
Postat av: Tobias

Svar: då håller vi tummarna för varandra :D

2007-11-08 @ 14:30:11
Postat av: Tobias

Svar: då håller vi tummarna för varandra :D

2007-11-08 @ 15:02:19
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0