Pinsamt projekt

Idag i plugget fick jag reda på att under psykologilektionen jag missade igår pga. studentmässan delades folk in i små projektgrupper för att utföra lite fältexperiment på måndag. Det hela går tydligen ut på att studera normer och oskrivna regler som jag skrev om i ett tidigare inlägg.
Min grupps uppgift är att placera små "bokat"-skyltar på ett par sittplatser på en sl-buss för att studera hur folk reagerar.
Det hela ska gå till som så att en del av gruppen går på bussen vid en tidig station där förhoppningsvis väldigt få/inga människor alls hunnit kliva på bussen än för att placera ut ett par skyltar med texten "bokad plats" eller dylikt och sedan sätta sig diskret någon annanstans i bussen och studera det hela.
Vid ett par stationer senare, då mycket folk klivit på bussen skall andra delen av gruppen gå på bussen, och om det sitter någon på de "bokade" platserna ska vi artigt be dem att flytta på sig, eftersom vi ju reserverat dem i förväg.

Vi kommer att göra om experimentet några gånger (kanske i olika variationer) och noga bevaka hur folk reagerar.

Jag gissar att jag och Anton för det mesta kommer att få sköta det pinsamma haha, och jag har inget emot det, sånt här bjuder jag på. :D

På måndag kommer alltså en redogörelse för hur det gick, och om någon fick en fläskläpp.

Ha en toppenkväll! KRAM

image15

Kommentarer
Postat av: Sussie

Får jag vara med på projektet? Fast jag skulle bara börja fnittra.

2007-11-24 @ 17:00:17
URL: http://stringbeanjean.blogg.se
Postat av: O

sure, fast jag skulle inte kunna fokusera ögonen på annat än dig.

2007-11-24 @ 21:44:39
URL: http://saimiri.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0